537 00 12 00
Już dziś umów się na zabiegi!
kontakt@colonmed.pl

ToiletpaperNie istnieją dokładne statystyki, lecz szacuje się, że okresowo na zaparcia cierpi obecnie ponad połowa populacji tzw. świata zachodniego, a ponad 20% cierpi na przewlekłe problemy z jelitami. Niewłaściwa dieta, brak aktywności fizycznej, nadmiar stresu – to podstawowe przyczyny tej dolegliwości.

Zaparcie (zatwardzenie, obstrukcja) – to wg definicji utrudniona lub nieczęsta defekacja (2 razy na tydz. i rzadziej). W skrajnych przypadkach może być śmiertelne.

Osoby zdrowe oddają zazwyczaj 1-2 dobrze uformowane stolce dziennie (czasem stolec co drugi dzień). Jeśli odwiedzasz toaletę rzadziej, warto przedsięwziąć kroki, by temu zaradzić!

Specjaliści rozróżniają dwa rodzaje zaparć:

  • mechaniczne, na skutek kamieni kałowych, złogów, zwężenia jelita, raka jelita itp.
  • nawykowe, na skutek ignorowania uczucia parcia na stolec, co prowadzi do zaburzenia odruchu defekacyjnego, zaburzając rytm pracy jelit i prowadząc do ich „rozleniwienia”

Najczęstszą przyczyną zaparć są błędy w odżywianiu oraz niedostateczna aktywność fizyczna. Poniżej znajdziesz kilka sposobów na to, by zachować dobre zdrowie i doskonałe samopoczucie, a problem zaparć omijał Cię z daleka.

Pij dużo wody!

Zacznij dzień od szklanki ciepłej lub letniej wody z kilkoma kroplami cytryny. W sumie w ciągu dnia wypijaj co najmniej 1,5 l wody niegazowanej, przed posiłkami lub 2 godz. po nich (nigdy nie w trakcie posiłku lub bezpośrednio po nim – rozwadniasz wtedy soki trawienne i zaburzasz proces trawienia).

Zadbaj o odpowiednią ilość błonnika w pożywieniu

Zamień białą mąkę na pełnoziarnistą! Jedz chleb razowy oraz makarony pełnoziarniste. Zaprzyjaźnij się z kaszami, otrębami  oraz ciemnym naturalnym ryżem. Niech podstawą twoich posiłków staną się warzywa pod każda postacią. Zjadaj dużo strączkowych. Zrezygnuj z batoników, a w ich miejsce przekąszaj suszone śliwki, suszone figi, orzechy czy słonecznik.

Koniecznie zrezygnuj z białego pieczywa, białego ryżu i potraw smażonych.

Ćwicz

W piśmie "Clinical Gastroenterology and Hepatology" naukowcy z University of Iowa udowodnili, że mięśnie jelita można skutecznie rozruszać. Warto więc zacząć uprawiać sporty, zapisać się na jogę, znaleźć czas na relaks, jadać regularne posiłki (często ale mniejszych ilościach), a także nauczyć się regularnego wypróżniania.

Dbaj o okrężnicę - wykonuj regularnie zabiegi hydrokolonoterapii!

Częstą przyczyną zaparć są kamienie kałowe zbierające się w jelicie grubym. Są one skutkiem naszej nieodpowiedniej diety. Warto zatem regularnie wykonywać zabiegi hydrokolonoterapii - co sześć miesięcy. To niezwykle skuteczna i bezpieczna metoda na pozbycie się złogów i toksyn z jelita grubego. Zabieg może też służyć jako doraźne rozwiązanie problemu zaparć. Często korzystają z niego osoby, które od kilku dni nie były w toalecie. Po serii zabiegów hydrokolonoterapii oraz modyfikacji diety problem zaparć można skutecznie rozwiązać!