537 00 12 00
Już dziś umów się na zabiegi!
kontakt@colonmed.pl

brzuchyPłaski brzuch to marzenie niemal wszystkich kobiet i mężczyzn. Stąd Internet pełen jest haseł typu: płaski brzuch w 2 tygodnie, 10 zasad płaskiego brzucha, sześciopak w 3 prostych krokach itp. Niestety, daliśmy się omamić dyktatowi sylwetek lansowanych przez świat mody. Popularność fitness oraz „sześciopaki” na okładkach kolorowych pism też zrobiły swoje. Wylewamy zatem ósme poty robiąc kolejne skłony lub inne wymyślne ćwiczenia na mięśnie brzucha, a tymczasem…

Każdy z nas posiada mięśnie brzucha

Służą one przede wszystkim do poruszania korpusu w różnorakich kierunkach. Bez nich siedzenie, stanie, czy chodzenie byłoby dla nas po prostu niewykonalne. Służą również jako naturalna ochrona naszych organów, wspomagają życiowe procesy oddychania i wraz z mięśniami dolnych pleców stabilizują naszą naturalną i poprawną postawę.

Wszyscy mamy „sześciopak”

Kłopot w tym, że z powodu nadmiaru tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha niestety po prostu go nie widać… Nasze ciała są naturalnie zaprogramowane do odkładania większej ilości tkanki tłuszczowej właśnie w rejonie brzucha, ze względu na zwiększoną ilość komórek tłuszczowych w skórze (niektóre osoby mają tendencję do tycia także w udach). Nasza ukochana oponka to swoisty magazyn energii, którą organizm wykorzysta w „ciężkich czasach”.

Optymalna dieta zdecyduje w 90% o efekcie końcowym, czyli płaskim brzuchu.

Spożywanie dużej ilości węglowodanów, a szczególnie cukrów prostych prowadzi do skoków poziomu cukru we krwi. W dzisiejszych czasach rzadko kiedy mamy okazję uciekać przed dzikimi zwierzętami, czy też walczyć z wrogiem. Większość z nas nie bije też codziennie rekordów świata na 100m. A zatem cukier znajdujący się we krwi nie zostanie zużyty na bieżące potrzeby. W efekcie działania insuliny, z pomocą wątroby zostanie zmagazynowany w postaci tkanki tłuszczowej.

Ćwiczenie samych mięśni brzucha nie zlikwiduje tłuszczu w jego rejonie

Mięśnie brzucha są stosunkowo małe i słabe w porównaniu z mięśniami chociażby ud, torsu czy też grzbietu. Skutecznym rozwiązaniem jest trening dużych, złożonych partii mięśni jak nogi (około 60 - 70 % ogólnej masy naszych mięśni), plecy (mowa tu o dolnych, środkowych i górnych plecach) oraz klatka piersiowa i barki - przy jednoczesnym zaangażowaniu naszych ukochanych brzuszków w procesy naturalnej kontroli postawy. Osiągniemy dzięki temu zwiększone spalanie tkanki tłuszczowej oraz harmonijny rozwój wszystkich mięśni w naszym ciele.

Spróbuj, a efekty cię zaskoczą

A zatem czy jest jakiś magiczny sposób, by szybko uzyskać plaski brzuch, a nasze mięśnie brzucha (przysłowiowy „kaloryfer”) były widoczne? Niestety nie możemy zagwarantować cudu, ale mamy kilka skutecznych sugestii w tym zakresie:

  • Zmień swoja dietę

Zrezygnuj zupełnie z białej mąki, białego cukru, batoników, ciastek, słodzonych napojów gazowanych, alkoholu (wódka i piwo, słodkie wina), ziemniaków, białego chleba, białego ryżu oraz białego makaronu. W zamian jedz do woli ryż ciemny, makaron pełnoziarnisty, kasze, chleb pełnoziarnisty, a przede wszystkim warzywa w każdej postaci. Z mięs wybieraj drób, a zamiast smażyć – piecz w piekarniku. Nie głoduj! Zjadaj pięć posiłków dziennie, ostatni koniecznie przed 20:00.

  • Zwiększ ogólną aktywność fizyczną

Biegaj, pływaj, jeździj na rowerze, chodź na siłownię. Pamiętaj, że twoja aktywność ma przede wszystkim spalać tkankę tłuszczową (bez obniżenia poziomu tkanki tłuszczowej możesz robić tysiące brzuszków i do końca życia nie zobaczyć płaskiego brzucha…).

  • Wykonuj zabiegi hydrokolonoterapii

To niezwykle skuteczna i bezpieczna metoda na pozbycie się złogów i toksyn z jelita grubego. Poza ewidentnymi korzyściami prozdrowotnymi, ma ona też bardzo miłe efekty towarzyszące. Eliminacja złogów pozwoli na obniżenie masy ciała oraz spłaszczenie naszego brzucha. Wpłynie też pozytywnie na nasz metabolizm, dzięki czemu efekty zmodyfikowanej diety przyjdą szybciej i będą większe.