537 00 12 00
Już dziś umów się na zabiegi!
kontakt@colonmed.pl

Magnez – pierwiastek życia

Pierwiastek, bez którego nie możemy żyć!

Zapotrzebowanie na magnez u osób dorosłych wynosi 300-400 mg na dobę i chociaż w naturalnym środowisku bogato występuje w spożywanych przez człowieka pokarmach, jest go coraz mniej w wyniku nawożenia chemicznego gleby związkami zawierającymi potas oraz stosowania nadmiernej ilości konserwantów żywności.

Inne przyczyny niedoboru magnezu to:

  • nadużywanie alkoholu,
  • picie kawy,
  • stosowanie hormonalnych środków antykoncepcyjnych,
  • stres,
  • spożywanie nadmiernych ilości tłuszczów,
  • niewydolność nerek.

magnezIstnieją uzasadnione podejrzenia, że niedobór magnezu może prowadzić do depresji.

Magnez przywraca ciału swobodną, niezakłóconą naturę energetyczną. Uspokaja nerwy, harmonizuje mentalnie i emocjonalnie, rozluźnia mięśnie (w tym sercowy), zwalcza wahania poziomu cukru we krwi, przeciwdziała migrenie, zespołowi przewlekłego zmęczenia, a także odrętwieniom i skurczom oraz zapaleniu stawów i osteoporozie.

Niezwykle istotną właściwością magnezu jet to, że "wypycha" nadmiar wapnia z tkanek miękkich do kości (a trzeba pamiętać, że ani jedna cząsteczka wapnia nie wniknie do kości, jeśli nie będziemy mieli w organizmie odpowiedniego poziomu magnezu). Czemu jest to niezwykle korzystne dla naszego organizmu? Ponieważ nadmiar wapnia w tkankach miękkich oznacza choroby zwyrodnieniowe szczególnie nerek, kośćca, serca i układu naczyniowego. W chorobie Alzheimera obserwuje się nadmiar wewnątrzkomórkowego wapnia w komórkach mózgowych.

Ponadto pożywienie bogate w magnez oraz ograniczenie soli to metoda na obniżenie ciśnienia tętniczego.

A więc zjadajmy jak najwięcej pożywienia bogatego w  magnez!

A jakie to produkty spożywcze? - Fasola, soja, groch, soczewica, warzywa, pełne zboża oraz nasiona.

Jako ciekawostkę dodam, że najwięcej magnezu w kilogramie pożywienia mają:

  • nigari (wschodnioazjatycka przyprawa): 165 g (!)
  • kakao gorzkie: 4,2 g
  • kasza gryczana: 2,2 g
  • fasola biała: 1,7 g
  • czekolada gorzka: 1,7 g
  • orzechy laskowe: 1,4 g
  • płatki owsiane: 1,3 g
  • ciecierzyca: 1,2 g
  • groch: 1,2 g
  • szpinak: 0,5 g
  • makrela, dorsz: 0,3 g
  • banan: 0,27 g